Ogromny sukces akcji „Sadzonka za ubranie”

2500 kilogramów niepotrzebnych ubrań zebrano łącznie w tegorocznym wydaniu akcji „Sadzonka za ubranie”. Ta inicjatywa to połączeni sił Polska Press, centrum Designer Outlet oraz Fundacji Eco Textil. Po ubiegłorocznym fantastycznym odbiorze inicjatywę rozszerzono na wszystkie trzy lokalizacje
Centra handlowe Designer Outlet w Piasecznie, Gdańsku i Sosnowcu w ostatni weekend kwietnia zbierały niepotrzebne ubrania. To była wyjątkowa okazja nie tylko do pozbycia się starych ubrań, ale również do działania na rzecz ochrony środowiska. Dlaczego? To proste! Do specjalnego kontenera ustawionego na czas akcji można było przynieść ubrania, które już nie pasują, nie przydadzą się, lub po prostu ich nie nosimy bo nie pasują do osobistego stylu. Za każde dwa kaligramy tekstyliów klienci otrzymywali w zamian sadzonki roślin, którymi można ozdobić ogród lub balkon.
Akcja ma nie tylko wymiar ekologiczny, ale również charytatywny. W zamian za odzież Fundacja Eco Textil przekaże sprzęt rehabilitacyjny dla dorosłych podopiecznych Hospicjum św. Tomasza w Sosnowcu oraz wózki inwalidzkie dla Dziennego Domu Pomocy Społecznej w Gdańsku, prowadzonego przez Gdańską Fundację „I Ty Możesz Wszystko” i Miejsko-Gminny Ośrodka Pomocy Społecznej w Piasecznie.
I właśnie ten dodatkowy charytatywny aspekt, jakim jest wsparcie podopiecznych wybranej, lokalnej placówki, jest bardzo istotny dla centrów Designer Outlet. „Oddziaływanie społeczne odgrywa istotną rolę w naszej strategii ESG. Oprócz działań standardowych takich jak np. tworzenie miejsc pracy zgodnych z zasadami sprawiedliwości społecznej, zapewnienie bezpiecznych i komfortowych rozwiązań na terenie obiektu dla osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, szukaliśmy możliwości połączenia przyjemnego z pożytecznym. Tak narodziła się kooperacja z Eco Textil, gdzie beneficjentami staje się nie tylko okoliczna przyroda, ale przede wszystkim potrzebujący sąsiedzi. W tym roku wraz z Fundacją przekazaliśmy sprzęt rehabilitacyjny do kolejnego ośrodka pomocowego” – mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.
Warto wspomnieć , że to nie jedyna forma współpracy z centrami Designer Outlet. Kontenery na niepotrzebne ubrania stoją w każdym centrum i klienci stale mogą przynosić do nich ubrania.